2012. november 23., péntek

(nem) egy igazságba született fiú véleménye

Tinédzsekori lázadás, vagy a félelmetes valóság?
egy fórumon találtam:



Nem igazán szeretnék eltérni a témától, de így is sok szálon fut itt a téma, úgy gondolom az enyém már igazán nem számít :)
Szóval, én egy un. "igazságban született(szóval mindkét szülőm Jehova Tanúja volt mikor megszülettem)" fiatal ( 16 éves) fiú vagyok.

Én igencsak benne vagyok a levesben, mivel apám előszeretettel vállal megbízásokat, szóval ő már kisegítő szolga.
//Laikusoknak mondom, hogy a ranglétra (gyülekezeten belül) kb így van:
kereszteletlen hírnök < keresztelt hírnök < kisegítőszolga < vén //
Ebből fakadóan eléggé korlátozva vagyok, nem mondhatom el bárkinek amit gondolok(hogy miért majd később)...
Ezért ide írom le ezeket:

Visszataszítónak tartom, hogy:

1. Alighanem, kényszeríteni akarnak, hogy ne tanuljak tovább egyetemen, ez szerítünk nagyravágyás volna, és háttérbe
szorítanám a királyság érdekeket ( nem tudnék olyan gyakran menni házról házra/ prédikálni). A szüleimet is
erőteljesen befolyásolják, amennyiben mégis ők úgy dontenek hogy mehetek egy jobb egyetemre, valószínűleg a
szüleimet rossz példának fogják venni, és nem engedik hogy kiváltságokat vállaljanak ( pedig ez nekik NAGYON fontos lenne
mégha ez nevetségesen hangzik is), ezért nagyon lahangoltak lennének, engem meg a bűntudat kisérne végig.
Undorító dolog, hogy engem -csak ezért mert nem szeretnék a szüleim vágyainak keresztbe tenni-, így érzelmileg sarokba
szorítanak. EZ csak egy dolog volt, itt a többi dolog amit nem csinálhatok(máskülönben a szüleim alá teszek):

1.a Világi (nem Jehova tanúja) emberekkel akármilyen kapcsolatba lépni, barátokkal mondjuk elmenni a Balatonra, vagy
egy lányt moziba vinni
1.b Un. spiritizsta filmet nézni : A Harry Potter 7-et ha megnézném már kész lennének.
1.c Jelentkezni bármilyen tehetség kutató versenyre (pl.: Megasztár)
1.d Szerencse játékozni ( lottó)
1.e Negatv véleményt mondani bármelyik hittársamról - ez már automatikusan roszindulatú pletykának minősül
1.f Disco-ba járni még véletlen se lehet, az már mindennek a tetje lenne
1.g nem lehet poszterezni se nagyon, csak ha sokat könyörögsz

Visszataszítónak tartom, hogy:

2. A testévérnők (nőnemű hittárs) végletekeig való korlátozását:
nem hordhatnak szép ruhát: Nem lehet teshez álló, nem lehet kivágott,
nem lehet bő, max. térdig érhetnek a ruhák(nehogymár legyen önbecsülésük). Azzal magyarázzák hogy kerülni kell a feltűnést. Ha mégis ilyenben
jelenekk meg, akkor egy vén (a legmagasabb rang a gyülekezetben) le fogja szidni a férjen keresztül. Ezt nevezik
szeretetteljes kiigazításnak...ezenkívül nem imádkozhatnak nyilvánosan testvérek elött,végszükség esetén ha mégis
be kell kösség a fejüket (ez nevetséges szerintem). Nem tarthatnak normális programokat, csak un. tanuló beszédeket.

Visszataszítónak tartom, hogy:

3. A tan szerint, mi legjobb esetben is szolgák lehetünk, isten szolgái, és az a gyönyörű kilátás hogy a jó emberek egy örökkévalóságon át szolgálni fogják istent a földön. Köszi.


Egyelőre csak ennyi, amugy mindettől megkimélődsz ha nem a vallásba születsz.Úgy tényleg tök jó lehet, mert nem várnak tőled sokat, csak egy sima érdeklődő vagy akkor :)


Azonban, amit te, tankercsajszi csinálsz nagyon infantilis. Gondolkodás nélkül lerohadékozod mindegyik tanút amikor tényleg az átlagnál jobb emberek...

...Habár nagyon szeretik skatulyában tartani az embert -.-
 

Ha tudnád, mennyire átérzem... ugyanezeken megyünk keresztül mind, kimondva, kimondatlanul. Az érdek és érzelmi zsarolás láncát pontosan leírja. A véngyermekeken csattan az ostor. Amit gyermekkoromból én is a legjobban hiányolok: az őszinte beszélgetések (nem azért mert nem voltak hajlandóak rá, de mindig csak az Őrtorony cikkek és kiadványok voltak a válaszaik, így, mivel azokat már ismertem, nem voltak igazi őszinte beszélgetések), és az önnálló vélemény betiltása. Én a "szüleim alá tettem", de megérte; felébredtek a zűrtorony állomból, és a folyton újuló fény állandó tanulmányozásából. És azóta B O L D O G A N élünk. És most tényleg... nem azért, mert ezt olvassuk és ezt kell mondani. Tényleg.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése