2012. november 23., péntek

126 NAP ARMAGEDDON UTÁN



126 NAP ARMAGEDDON UTÁN
 
1. nap

Hát véget ért a Nagy Nap és túléltem. Ma reggel a Királyság-terem felé vettem az utat. A nap végén a gyülekezet többsége a teremben gyülekezett. Néhány testvér és testvérnő hiányzott. Ed Thorn (Tövis Ede), az elnöklő felvigyázónk azt mondta, azoknak, akik hiányoznak, több időt kellett volna tölteniük a szántóföldi szolgálatban.
2. nap

Thorn testvér különleges összejövetelt hívott össze ma reggel. Bejelentette, hogy ő és a többi vén teljes teljhatalommal bírnak új közösségünk felett, amíg helyreáll a kapcsolat a Főhivatallal. Minden a közösségi szabályokra vonatkozó döntés, előírás, kijelölés, beosztás és más téma a vének egyedüli illetékességébe tartozik. Sam Green (Zöld Samu) szemére vetette ezt a diktatórikus eljárást, erre Thorn elővett egy levelet a Társulattól, mely néhány hónappal ezelőtti keltezésű volt, és kijelentette, hogy Armageddon után a vének helyi testülete felelős minden döntésért, amíg más irányítást nem kap a Társulattól. Sam nem ellenkezett tovább. A többség elfogadta az új szabályokat. Ez az első új szabály nemsokára meglett: minden testvér és testvérnő jelentkezni köteles a Királyság Teremnél minden reggel 8.00-kor, hogy átvegye a munkabeosztását és más utasításokat. 

3. nap

Thorn testvér a temetési feladatokhoz osztott be. úgy tűnik, mintha a legtöbb egyedülálló testvér erre a kellemetlen feladatra lenne kijelölve. Gyomorforgató látni, mit tesznek a madarak és más állatok a holttestekkel. A saját szememmel láttam ma, ahogyan egy holló kiszakított egy szemgolyót. Gusztustalan! Rob Johnson szerzett egy buldózert amivel elkezdte egy nagy közös sírhely ásását. Az én munkám a holttestek begyűjtésével kapcsolatos, fel kell őket raknom egy teherautó platójára. 

4. nap

Ma volt az első bírói meghallgatás. Larry és Sue Winters beköltözött a McRae kastélyba amiben van egy különleges Ciprustölgy - lakosztály. A probléma az, hogy Thorn testvérnő is kiszemelte magának a helyet és minthogy ő az elnöklőfelvigyázó felesége, úgy véli, először ő választhat. Thorn testvér elmondta Winter testvérnek és testvérnőnek, hogy nincs joguk bármire igény tartani a vének jóváhagyása nélkül. Még az éj beállta előtt el kellett hagyniuk a házat. Wintersék nagyon csalódottak lettek, de beleegyeztek a kiköltözésbe. 

5. nap

A ma reggeli összejövetelen Thornék közölték, hogy ők költöznek be a McRae kastélyba. Wintersék dühösek, de ezt nem mondják senkinek. Bejelentették, hogy a környező birtokokra és házakra először a többi vén tarthat igényt. A pozíció előnyökkel jár még az Új Világban is. Néhány testvér elkezdte a környékünket a "Vének Dombjának" hívni. Azt is bejelentették, hogy akinek nincs megfelelő otthona, az először vetesse nyilvántartásba magát a vénekkel. Én maradok a saját otthonomban. Nem látom helyesnek másvalaki otthonába költözni, még akkor sem, ha azok világiak. Elszomorodtam, amikor mások házába bementem és láttam a családi fényképeket, a személyes holmikat. A legtöbben nem így éreztek, nem tekintették a halottak kifosztásának. 

8. nap

A vének egy új összejöveteli elrendezést hirdettek meg a ma reggeli összejövetelen. Vasárnap, még meglesz a nyilvános előadás. Ezt követi egy tanulmányozás a régi Őrtorony cikkekből (amíg nem jönnek új folyóiratok). Kedd esténként jövünk össze gyülekezeti könyvtanulmányozásra. A szolgálati összejövetel törölve lett (nincs ki miatt megtartani) és vele együtt törölték a teokratikus szolgálati iskolát is. Helyette egy oktatási összejövetelt tartanak péntek este. Ez az új összejövetel képez minket arra, hogy hogyan viseljük magunkat az Új Világ Társadalomban. A legjobb dolog természetesen, hogy nincs többé szántóföldi szolgálat! 

10. nap

A temetési munka sok áldozatot követel tőlem. Bár már nem tudok segíteni, de elszomorít ez a sok elpazarolt emberélet. Miért nem talált Jehova valamilyen módszert, amivel megmenthette volna a többi embert? A gyermekek látványa a legrosszabb, nem bírom nézni azt a kicsi testüket. Nem tudok a holnapi munkabeszámolóra gondolni. 

11. nap

Ma nem mentem dolgozni. Ed Thorn később eljött hozzám délelőtt, és kérdezte, hogy miért nem dolgozom. Mondtam, hogy nem érzem jól magam. Azt mondta, hogy menjek el dolgozni, mivel az Új Világban mindenki jól érzi magát. Azt is mondta nekem, hogy a depresszió és az érzelmi szorongás azok régi dolgok. Természetesen ő nem temeti a halottakat. 

14. nap

Már két hét eltelt. Tényleg hiányzik a villany és a folyóvíz. Csodálkozom majd, ha ezek a dolgok valaha újra működni fognak. Rob Johnson és én elhoztuk az áramfejlesztőt a Királyság Teremből és rákötöttük a TV-t és a videót. Nagyszerű időtöltés volt néhány "Star Trek" film és a múlt évi bajnokságok. Igazán hiányzik a TV. 

15. nap

A reggeli összejövetelen Thorn testvér nyilvánosan rendreutasította Rob-ot és engem a TV nézésért. A vének eldöntötték, hogy mától a videózás tilos, hiszen nem akarjuk beszennyezni a mi új Paradicsomunkat a régi világgal. Thorn úgy véli, hogy egy napon lesz "teokratikus TV" a Társulattól. Őrtorony - csatorna? Jaj, ne! 

20. nap

Még mindig semmi hír a Társulattól. Szerettünk volna beszélni a környező gyülekezetek képviselőivel, de a vének nem engedélyeznek semmilyen utazást. Carol Woods szerette volna meglátogatni a nővérét a szomszéd városban, hogy lássa, rendben van -e, de Thorn testvér azt mondta, maradjon és legyen türelmes. Végülis nemsoká rengeteg időt tölthet vele. Szerintem gyilkos dolog volt ezt mondani. 

30. nap

Végre befejeztük a temetési munkákat. Szinte újraszülettem. A dögevő madarak még fölöttünk köröznek. Nagyon haragos leszek, látva a kövér, undorító teremtményeket. Egyik átkozott ma megtámadott. Azt hiszem, megjött az étvágya az emberi húsra. 

45. nap

Több testvér és testvérnő gusztustalannak találja a vének főnökösködését. Szerintük úgy mennek a dolgok, mint régen az ültetvényeken, vannak szolgák és felügyelők. Áthelyeztek a közös farmra dolgozni. Nehéz munka, de jobb, mint a temetés. Sam Greene bizottságot szervezett, hogy beszéljen a vénekkel a panaszainkról. 

47. nap

A vének kitalálták, hogy Sam Greene lázadást próbál szítani . A reggeli összejövetelen nyilvánosan rendreutasították és figyelmeztették, hogy imádkozzon az alázatosság szelleméért. Nem beszélhet vele senki amíg nem mutat komoly megbánást. Nem hittem volna, hogy az Új Világban is lesznek kiközösítések! 

51. nap

Ma végre megjött a hírnök a Társulattól. Wade Peters (Törtető Péter), az ifjú Bétel-tag lóháton érkezett. Elmondta nekünk, hogy a Társulat áthelyezte a főhadiszállását Pattersonba, miután New York város elpusztult. Megkaptuk az első Armageddon utáni Őrtornyot. (Most negyedévente jelenik meg). Többen azt reméltük, hogy lesz benne információ, ami több személyes szabadságot ad, de kiábrándultan olvastuk, hogy követnünk kell a helyi vének utasításait, további értesítésig. A vének megkapták az új eljárási útmutatót (címe: SZERVEZETTEN AZ ÚJ VILÁG SZÁMÁRA), de nekünk nem volt szabad belenézni. 

69. nap

A legjobb barátom ma "derült égből villámcsapásként" megházasodott. Rob és Sally Kennedy együtt találtatott, miközben vadul csókolóztak. Sally inge ki volt gombolva és Rob keze a fedetlen mellén volt. A bírói összejövetel után Thorn testvér bejelentette, hogy ők mostantól házasok, minden ceremónia vagy bármi nélkül. Rob erélyesen érvelt, elmagyarázta, hogy nem volt nemi kapcsolatuk. Thorn testvér kijelentette, hogy a döntés az új eljárási útmutató alapján született. Sally boldognak tűnt, de Rob sokkos állapotban volt. Emlékszem, egyszer elmondta, hogy tetszik neki Sally teste, de szerinte olyan buta, mint egy doboz kavics. És most házasok az örökkévalóságig. Ügyelni fogok rá, hogy a kezeimet zsebre tegyem, ha egy testvérnővel vagyok. 

80. nap

Az ifjú pár nem jött ki egymással, rengeteget pletykáltak szörnyű veszekedéseikről. Rob ma közölte velem, hogy beszélt a vénekkel, megkísérelte, hogy semmissé tegyék a házasságot. Ők azt mondták, hogy tekintettel a Társulat új eljárási útmutatójára, nincs válás vagy érvénytelenítési lehetőség, semmi esetre sem. Ráadásul minden házasság a vének jóváhagyásával történhet. 

81. nap

Sam Greene-t ma visszafogadták. Még szomorú, de most már megtartja magának a gondolatait. 

89. nap

Mindannyian sokkos állapotban vagyunk! Rob öngyilkosságot követett el. Azt hiszem, nem bírta elviselni azt a gondolatot, hogy egy örökkévalóságon át Sallyvel kell élnie. A vének megtagadták a temetési szolgálatot. Önként felajánlottam, hogy eltemetem a barátomat. Thorn testvér utasított, hogy a köztemetőben temessem el, ahol a világiakat is. Senki sem jött el a temetésre, az özvegye sem. Imádkoztam a barátomért. Rob nagyon fog hiányozni. 

100. nap

Az élet nyomorúságossá vált többünknek. A vének naponta újabb szabályokkal terhelnek meg minket. Azt mondták, hogy a szolgálat és az alárendeltség általi szent életet kell gyakorolnunk. Nem engedélyeznek eltérő véleményt vagy vitát. úgy tűnt, hogy Armageddon előtt szabadabbak voltunk. Soha nem gondoltam, hogy valaha vágyakozni fogok a régi világ után. 

111. nap 

Nem tűröm tovább. Elmegyek a bátyám lakhelyére, kb száz mérföldre innen. Gyalog megyek, szerintem öt nap alatt megteszem az utat. Azt kívántam, bárcsak szerezhetnék benzint az autómba. Lopakodva kell elmennem, mivel a vének nem adnak engedélyt senkinek az utazásra. Tartalékoltam némi élelmiszert és úgy terveztem, hogy ma éjjel, a kijárási tilalom után elindulok. Remélem, a bátyám még él, és talán tudja, hogy apa és anya jól vannak-e. 

112. nap

Ma reggel elhagytam a várost. Csodálkoztam, hogy nem hiányzom nekik. A környéken a pusztulás elképzelhetetlen mértékű volt. Hogy fogjuk valaha is újjáépíteni az egészet? Szép számmal láttam még csontvázakat is. Úgy gondolom, még sok temetkezési munka vár ránk, mielőtt felépítjük a Paradicsomot. 

113. nap

Belefutottam egy csoport testvérbe a Westview gyülekezetből. Fegyverrel tartóztattak föl. Thorn testvér mondta nekik, hogy nézzenek utánam. Dühös voltam. Mért nem látogathatom meg a testvéremet? 

114. nap

Ed Thorn és két kisegítő szolga érkezett, hogy "haza" kísérjenek. ők is fegyvert viseltek. 

115. nap

Miután a megkísérelt szökés és számos más különféle tantételbeli problémák befolyásoltak más testvéreket, a vének felállítottak egy felfegyverzett rendőrséget. Én, természetesen, ki lettem közösítve a reggeli összejövetelen. Pöcegödör takarításra lettem beosztva. 

116. nap

Utasítottak, hogy jelentkezzem munka után a Királyság-teremnél "további utasításokért". Sam Greene és más "bajkeverők" csoportja is ott voltak. Alávetettek minket az "újrabetanító" óráknak, leginkább a szokásos marhaság volt a "szolgai szellem" felépítéséről és hogy ne gondoljunk túl sokat magunkról. 

123. nap

Ma az újrabetanító találkozón kirobbantam. Elmondtam Ed Thornnak, hogy felfordul a gyomrom az ő teokratikus - Hitlerkénti viselkedésétől. Azt is megmondtam neki, hogy elhagyom a közösséget és jobb, ha nem próbál megállítani. Nagy hiba volt. Thorn hívta a rendőri erőit és letartóztattak. Fegyveres őrség alatt tartottak egy összetákolt börtöncellában, a Királyság-terem alagsorában. 

124. nap

A bírói meghallgatásom holnapra lett kiírva. Sam Green eljött hozzám, hogy meglátogasson. Amikor az őrök hallótávolságon kívül voltak, elmondta, hogy a fáradozása a Társulattal való kapcsolatfelvételre a vénekkel kapcsolatban nem hozott semmi jót. A Társulat azt mondta neki, jobb csendben lenni és kérdés nélkül engedelmeskedni a véneknek. Sam nagyon lehangolt volt emiatt és a helyzetem miatt. 

125. nap

A bírói meghallgatásomat ma tartották meg. Ed Thorn ügyészként vett részt. Én, természetesen, nem kaptam ügyvédet és nem hívhattam tanúkat A meghallgatás után, mely titokban folyt le, engem elítéltek, mint olyan személyt, aki bűnös bűnbánat nélküli hitehagyásban. Tájékoztattak, hogy a Társulat utasításainak megfelelően (amit a "SZERVEZETTEN AZ ÚJ VILÁGRA" tartalmazott) a büntetés a hitehagyásért halál, megkövezés által. A kivégzés holnapra lett kiírva. 

126. nap

Nos, ez a vég. Ma nemsokára elvezetnek a megkövezés általi kivégzésre. Jobb lenne, ha tarkón lőnének, de a Társulat nyilvánvalónak érzi, hogy a kövezés jobban példát statuál. Ha lehetőségem lesz, egy követ visszadobok Ed Thorn-nak Az igazán vicces az, hogy nem is érzem annyira rossznak a közelgő véget. Ez az Új Világ Társadalom nem az általam elképzelt Paradicsom, és nem akarok ezekkel az emberekkel élni az örökkévalóságig. Az elveszett Paradicsomtól a helyreállított paradicsomig - és az újra elvesztett paradicsomig. 

Epilógus

Mindenki eljött a kivégzésre, még a gyerekek is. Ed Thorn ünnepélyesen kihirdette a halálos ítéletet és idézte az Írásokat, elmondva mindenkinek: " ne tekintsen rá a szemed kegyelemmel". Nem is tették. Csak azt sajnáltam, hogy a kezeimet hátul összekötötték, így hát nem tudtam egy követ sem visszadobni törlesztésként. Nem nagy ügy. Az utolsó dolog, amit láttam, mielőtt kialudtak a fények, az undorító önelégült mosoly volt Thorn arcán. És akkor felébredtem. A mennyben. És ott volt Szent Péter. "Köszöntelek a Paradicsomban, gyermekem", mondta, miközben kedvesen megfogta a kezem. 

Zavarodottan azt mondtam: " De én azt gondoltam, a Paradicsom a Földön maradt, a Tanúkkal együtt". 

"Nem" - magyarázta Szent Péter - "Az a pokol volt".


Ismeretlen szerző: 126 DAY AFTER ARMAGEDDON [Fordította a JT-levelezőlista közössége 2001-ben.]
----------------------------------------
forrás: exjt.hu

1 megjegyzés:

  1. Na, ez valami félelmetes nagy kritika! Akárki is írta, nagyon odatette magát! Elképesztő.

    VálaszTörlés