2012. december 3., hétfő

Tanúskodás a buszmegállóban...

Várok a távolsági buszra...
Odajön egy elegánsan öltözött öreg bácsi, és arcmagasságban(!) odanyújt egy traktátust.
- Jónapot! Szeretnék átadni önnek egy meghívót!


- Jónapot. Köszönöm, de ha ismerne nem akarna meghívni. 18 évig jártam gyülekezetbe.
(részemről elutasító biccentés, rá sem néztem a kékes lapra; ő leengedi az emlékünnepi szóróanyagot)
- És mi történt?
- Hát... kiderült az igazság.
- Mármint rólad, valami rosszat tettél?
- Nem. Csak utánajártam bizonyos dolgoknak. Ezerkilencszáztizennégy, ezerkilencszázhetvenöt...stb. szóval a be nem teljesült próféciáknak és még sokmindennek.
- Ezerkilencszázhetvenötöt csak egyesek értelmezték félre, és igen tudok még bizonyos dátumokról. Tudod a hű és bölcs rabszolga nem állítja, hogy ihletett, hanem a szent szellem segítségével próbálja értelmezni az írásokat, és ahogy nő a fény a teljes délig úgy pontosodnak a tanítások - ugye ahogy a Bibliánk írja itt: Példabeszédek könyve:4:18: "Az igazak ösvénye pedig olyan, mint a hajnal világossága, mely minél tovább halad, annál világosabb lesz, a teljes délig.". Ők nem állítják, hogy tévedhetetlenek, tudja fiatalember?
- Értem én, de akkor miért kéne hinnem nekik? Akkor miben különböznek a többi vallástól ebből a szempontból?
(szemráncolás, egy kis hümmögés és csend!!!)
- Tudja uram visszatérve a jóslatokra, és arra, hogy azt bizonyos tanúk félreértelmezték, szeretnék kérdezni öntől valamit.
(gondolkodva, vontatottan, mint aki nem érti mi van)
- Igeeen, kérdezz.
- Azt szeretném kérdezni, hogy ön utánajárt-e ezeknek a dátumoknak? A hamis jóslatoknak az Őrtoronyban.
(válasz nélküli fejrázás)
- ... mert én igen. Sajnos ezek a kiadványok nincsenek lefordítva magyarra, csak a 70-es évektől lehet nagynehezen hozzájutni egy-egy régi példányhoz. Ezekben is vannak tévedések, de az igazán érdekes dolgok a korábbi, angol nyelvű kiadványokban találhatók. Ön tud angolul?
- Nem. De tudod, előre kell tekintenünk, és nem a múlt hibáit kutatni, hiszen Jehova folyamatosan megtisztítja a szervezetét, mint ahogyan kiválik a salakanyag a nemesfémek olvasztásakor.
- Értem. De ha ismer valakit, aki tud angolul, akkor járjanak utána ezeknek a kiadványoknak, és fordíttassa le! Lehet még egy kérdésem?
- Persze, tessék.
- Miért nem ünnepeljük a Karácsonyt, születésnapokat, és úgy általában a világi ünnepeket?
- Mert a Karácsony megtartását Jézus nem adta parancsba... az ünnepeket pedig azok pogány eredete miatt nem tartjuk. Látod, Jehova ezektől a hamis gyökerű szokásoktól is megtisztította a népét.
- Pontosan. Nos, ahogy ön is beismerte, én pedig utánajártam, fordítottam, a szervezetnek voltak kiadványokban EGYÉRTELMŰEN kijelentett jóslatai is, és igen, 75 előtt már ködösen fogalmaztak, de az az előtti időszakban tisztán és egyértelműen jövendöltek hamis dátumokat.
- És ehhez mi köze az ünnepekhez?
(sátáni mosoly részemről)
- Tudja, én a gyülekezetben azt tanultam, hogy mindennek vizsgáljuk meg az eredetét. Ezért kezdtem vizsgálni a szervezet eredetét, és történelmét. Uram jön a buszom, de a pirosnál áll. Engedjen meg még egy Bibliaverset, a Lukács 21:8-at.
(kikeresi a bibliájából, felolvassa): „Vigyázzatok, félre ne vezessenek titeket; mert sokan jönnek majd az én nevemben, és ezt mondják: »Én vagyok az«, és: »Elközeledett a megfelelő idő.« Ne menjetek utánuk."
- És eszembe jutott még egy, az 5 Mz 18:20-22.
(kikeresi... közben beállt a busz)
- Ezt még olvassa el. És kutassa a régi angol kiadványokat ezen bibliaversek fényében. És járjon utána, milyen sírja van Charles Taze Russell pásztornak... köszönöm, viszlát!
(a Bibliából fel sem nézve, hanem keresgélve)
- Szia!
A buszról még láttam, hogy megtalálta a verseket és olvassa... aztán felnézett, be a buszba és egyszer még találkozott a tekintetünk. Ő a ház árnyékában a nagy szélben állt döbbent arccal, kezében nyitott Bibliával, és meghívóval. Én már a tavaszi napfényre gördülő meleg buszról néztem őt mosolyogva.
Hosszú hajjal, kecskeszakállal és fekete bőrdzsekiben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése